Vai catar coquinho.

16 veidi, kā motivēt sevi.

Posted in Motivācija by Growthacker on Septembris 10, 2008

Motivācija ir nepieciešama visam, ko mēs daram. Tāpēc, bieži vien tās mums pietrūkst. Un šeit daži padomi, kā motivēt sevi, lai varētu sasniegt savus mērķus.

Tas nav bezcerīgi, ar maziem bēbīša soļiem varam sākt pozitīvu ceļu uz pārmaiņām.

Dažreiz tas liekas bezcerīgi. Nav vēlmes darīt kaut ko, vienīgi padoties un samierināties ar dzīvi. Tomēr tu nēesi viens. Tā gadās ar visiem, pat pašiem motivētākajiem un mērķtiecīgākajiem.

Kad pārtrauc kaut ko, piemēram iet uz treniņiem, vai arī vienkārši mācīties, vai kādu savu labo ieradumu, kuru vēlies atjaunot, vai vienkārši sākt visu no jauna, ir ļoti grūti visu atsākt. Bet vienmēr ir veids, kā salauzt slinkumu un sākt rīkoties. Tāpēc šeit daži padomi Jums.

1. Viens mērķis. Kad esi bezcerīgā situācijā, tas bieži notiek, jo tavā dzīvē notiek pārāk daudz lietas, un tu pārāk daudz enerģijas tērē visām tām lietā, īsāk sakot rodas pārpūle. Tajā brīdī, kad esi krīzē, centies visu uz reiz atjaunot, visus savus mērķus uz reiz. Tas nav iespējams. Ja vēlēsies piemēram atsākt treniņus un rakstīt blogu, uzreiz tas nebūs iespējams. Tu atkal iegūsi pārāk lielu slodzi, vēl nebūsi pieradis pie sava ritma, un nekas nesanāks. Tev ir jāizvēlās viens mērķis un jākoncentrējas uz to. Pēc tam, kad tas ir kļuvis par ieradumu, pārēj pie nākamā mērķa.

2. Gūsti iedvesmu. Iedvesma parasti nāk no citiem, kuri ir sasnieguši to, ko tu vēlies sasniegt. Tāpēc lasi un meklē iedvesmu, iespējams noskaties kādu filmu, kad meklē informāciju internetā neaprobežojies ar vienu informācijas avotu, meklē vēl. Kad jūti, ka esi saņēmis iedvesmu, centies sasniegt apbrīnojamas lietas.

3. Aizraujies. Tas var likties jocīgi, tomēr daudzi cilvēki neaizraujas, nedomā par to tik daudz cik vajadzētu. Liec savam mērķim aizraut tam līdz. Koncentrējies uz to, domā par to maksimāli, paņem savu aizrautību un sāc darboties. Ja nedarbosies, netiksi pie rezultāta. Tavs uzdevums ir šo enerģiju saglabāt un pielietot, ar laiku tas mazināsies, tomēr, lai iekustētos ar to vajadzētu pietikt.

4. Gaidi mirkli, kad sāksi to darīt. Nesasteidz visu. Savā plānotājā ieraksti datumu, kad sāksi ar to nodarboties. Nesāc uzreiz, uzkrāj enerģiju, gaidi to datumu, kad viss sāksies. Piemērs, ja vēlies atmest piemēram smēķēšanu, ieplāno datumu, kad būs tava dzīves svarīgākā diena, kurā tu atmetīsi smēķēšanu. Aizraujies to, gaidi to ar nepacietību. Tas liks tev domāt par to bieži, tas koncentrēs tevi.

5. Uzraksti savu mērķi. Izdrukā savu mērķi uz papīra, ar lieliem burtiem un raksti tikai dažus vārdus. Ja tavs mērķis ir diezgan garš, tad saīsini. Ja tevi interesē iemācīties piemēram zviedru valodu, raksti ”zviedru valoda” , pielīmē pie sienas vai pie ledusskapja. Iespējams arī bilde ar tavu mērķi der. Piemēram modelis ar seksīgu presīti, tas tev liks domāt par to, un tava aizrautība un vēlme pēc tā augs.

6. Publisko savu mērķi. Nevienam no mums nav vēlme izskatīties citu acīs slikti. Mēs esam gatavi to izdarīt, ja esam to teikuši publiski. Tas nozīmē, ka ja tu publisko savu mērķi, tad tev būs iemesls nekļūt par vārguli citu acīs, jo piemēram es, esmu izvēlējies rakstīt rakstus regulāri, tāpēc nevaru atļauties, lai mans mērķis nepiepildās, tad būs arī sajūta, ka esmu vārgs un nespēju kaut ko izdarīt. Raksti arī turpmāk par savu progresu un panākumiem.

7. Domā par to ikdienas. Ja tu domāsi pietiekami daudz par to katru dienu, tad tev viss izdosies, protams, ir arī jādara tas, ko tu domā. Ja kaut 5 min tu dienā veltīsi sava mērķa izpildei, tas tevi tuvinās tam.

8. Saņem atbalstu. Cilvēkam vienam sevi koncentrēt mērķim ir ļoti grūti. Centies atrast domu biedrus, draugus ar līdzīgām interesēm. Viņi tev ļoti palīdzēs, gan iedvesmos, gan iespējams paši gūs kādu nemateriālu labumu. Iespējams meklē internetā domu biedrus, ir daudzas un dažādas domu biedru grupas.

9. Saproti kad ir bēgums un kar ir paisums. Motivācija nav konstanta. Tā vienmēr pastāv, tomēr reizēm tā mazinās, reizēm palielinās, tāpēc saproti to, ka tā mainās. Ja tev trūkst motivācija, pagaidi. Ja jūti ka tās ir par maz, centies gūt iedvesmu.

10. Uzticies sev. Lai ko tu darītu, dari to līdz galam. Nepadodies. Ja tu motivāciju nejūti šodien, tu jutīsi to rīt, vai parīt. Izturi bēgumus un sērfo pa paisumu, tu nokļūsi, kur vēlies.

11. Sāc lēnām, maziem solīšiem. Ja tev ir grūti iesākt, sāc pavisam maziem solīšiem. Piemēram ja vēlies, sākt vingrot katru dienu, tad piespied sevi 2 min katru dienu vingrot, vairāk nē, ja spēsi tikt galā ar to, tad nākamajā nedēļā palielini līdz 5 min, pēc tam vēl, līdz vēlamajam līmenim. Tev nav iespējams izgāzties. Ja vēlies celties no rītiem agrāk, tad sāc ar to, ka celies 10 min ātrāk nevis uzreiz par 2 h ātrāk.

12. Iedvesmojies no panākumiem. Ja lēnām virzīsies uz mērķi, tev būs panākumi, no sākuma tie būs mazi, tomēr ar laiku tie kļūs lielāki. Domā ilgtermiņā. Tavi mazie solīši, tava tieksme, un nesteidzīgā rīcība novedīs pie tava mērķa, un iespējams, ka pat lielākiem sasniegumiem, kā biji cerējis.

13. Lasi par savu mērķi. Kad pazūd motivācija, palasi kādu blogu, grāmatu par tavu tēmu. Tas iedvesmos un neļaus novērsties.

14. Lūdz palīdzību, kad tava motivācija zūd. Ja ir problēmas, tās var atrisnāt. Ja risināsi tās, tad atrisināsi. Zvani mammai, tētim, draugiem, draudznēm, paziņām, visiem kuri var palīdzēt. Uzsūc iedvesmu no tiem, kuriem ir mērķis, un kuri ir gatavi dalīties pozitīvā enerģijā.

15. Domā par ieguvumiem, nevis grūtībām. Viena kopēja problēma ir tas, ka domājam par grūtībām, nevis labumiem, kurus gūsim, kad sasniegsim savu mērķi. Labs piemērs ir kāds draugs. Viņa ģimene dzīvoja (joprojām dzīvo) kādā privātmājā, māja bija veca un ļoti maza, viņi bija 4 cilvēki. Viņiem bija sapnis par lielāku māju, skaistu pagalmu. Kā jums šķiet vai viņi to sasniedza? Kuram no jums ir vēlma par privātmāju? Arī es vēlos savu privātmāju, tāpēc mācos, lai gūtu zināšanas,un pārdodot savas zināšanas spētu iegādāties un uzcelt savu privātmāju. Viņi savu māju ir gandrīz pabeiguši. Tas protams prasīja daudz laika un daudz darba. Tomēr lēnām, soli pa solim, viņi savu panāca. Tagad viņiem ir mūsdienīga māja ar halli pirmā stāvā un guļamistabām otrā stāvā, mīlīga māja, jaukas gaišas istabas. Ja domāsim par grūtībām, tas novērsīs uzmanību no mūsu mērķa. Domājiet par savu mērķi.

16. Iznīzini negatīvās domas, aizvieto tās ar pozitīvām. Centies apkopot savas domas, atrodi negatīvās, aizviet tās ar ko labu. Negatīvās domas tevi izraisa vēlme neko nedarīt un padoties. Vai tas palīdzēs sasniegt tavu mērķi? Noteikti nē. Domās, kuras tev saka: ”Es to nevaru, tas ir grūti!” aizstāj ar ”Es to varu, ja tas slinķis to var, tad es arī to varu!”. Skan dīvaini, bet tas strādā.

Vienīgais cilvēks, kurš var tevi atturēt no taviem mērķiem, esi tu pats.

5 Atbildes

Subscribe to comments with RSS.

  1. egleskoks said, on Septembris 12, 2008 at 3:48 pēcpusdienā

    Man labāk patīk vēl īsāk. Uzraksti vakarā uz lapiņas, ko rīt darīsi🙂
    Sīkāk http://egleskoks.wordpress.com/2008/09/12/specigs-un-viltigs-pasmotivacijas-veids/

  2. vumi said, on Septembris 19, 2008 at 8:00 priekšpusdienā

    to egleskoks
    Izklausās interesanti, būs jāpamēģina.🙂

  3. […] Avots: vumi.wordpress.com […]

  4. […] Avots: vumi.wordpress.com […]

  5. Andis Jankovskis said, on Novembris 11, 2015 at 3:17 pēcpusdienā

    Iedvesmojoši🙂


Komentēt

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Mainīt )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Mainīt )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Mainīt )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Mainīt )

Connecting to %s

%d bloggers like this: