Vai catar coquinho.

Pašdisciplīna (2)

Posted in Disciplīna, Pašizaugsme by Growthacker on Maijs 17, 2008

Viens no pieciem disciplīnas veidošanas nosacījumiem ir lietu pieņemšana. Tas būtu – pieņemt visu, kāds tas ir. Tas varētu likties ļoti vienkārši, tomēr dzīvē tas ir stipri pagrūti. Ir jāpieņem neveiksmes kā neveiksmes, un ir jāsaprot kāpēc tādas rodas.

Viena no būtiskākajām problēmām, kas rodas veidojot pašdisciplīnu, ir spēja uztvert situāciju, kāda tā ir tieši tagad, spēt precīzi noteikt kādā stāvoklī tu esi. Tāpec ļoti svarīgi saprast, ko tu vari panākt ar savu mērķtiecību, tieši tagad, jo pati svarīgākā ir tagadne, mēs dzīvojam šodien. Tagad vizualizējam, ja tu saproti cik pāšdisciplinēts esi, tu zini ko tu vari izdarīt. Tu zini, kas nepieciešams lai uzlabotu sevi. Ja katru dienu vari izveidot vienu rakstu, tu esi diezgan stiprā pašdisciplīnas stāvoklī. Tomēr, ja tu domā uzrakstīt, bet patiesībā tas nav tavos spēkos, jo tev nepietiek laiks, lai katru dienu veltītu brīdi palasot internetā par interesantām lietām, pēc tam izveidojot rakstu, tev ir būtiskas problēmas pašos pamatos. Tātad, nevajag apņemties to, ko nespēj. Informācija un spēja saprast sevi, zināt par sevi pietiekami daudz, lai varētu pēc tam sevi pilnveidot, ir ļoti nepieiciešama.

Ja tev nav stipra pašdisciplīna vai arī nav spēja noteikt cik pašdisciplēnts tu esi, tad varu mēģināt palīdzēt. Jo, ja tu būtu sportists, kurš gribētu tikt uz lielām sacensībām, bet nezinātu cik daudz sportot, tev tas būtu neiespējami.

Šeit būs neliels saraksts lai saprastu, kur tu esi tagad.
Vai tu ej dušā katru dienu?
Vai tu katru rītu (pat brīvdienās) celies vienā un tajā pašā laikā?
Vai tev ir liekais svars?
Vai tev ir atkarības (kafija, alkohols, nikotīns, cukurs utt) Vai tu esi mēģinājis no tām atbrīvoties, vai tu gribētu?
Vai tavs epasts ir tīrs bez nevajadzīgām lietām?
Vai tavas mājas ir kārtīgas, sakārtotas?
Cik daudz laika tu tērē parastā dienā? Cik brīvdienās?
Ja tu dod solījumu, vai tu to izpildi?
Ja tu dod solījumu sev, vai tu to izpildi? (Procentuāli)
Vai tu varētu gavēt vienu dienu?
Cik labi sakārtots ir tava datora cietais disks?
Cik bieži tu vingro?
Kāds ir lielākais fiziskais izaicinājums kāds tev ir bijis? Un cik sen tas bija?
Cik stundas dienā tev ir koncentrēts darbs?
Cik daudz lietas tev ir darāmo darbu sarakstā? Cik ilgi jau?
Vai tev ir skaidri, uzrakstīti mērķi? Vai tev ir plāns kā tos sasniegt?
Cik daudz tv tu skaties? Vai tu varētu mēnesi iztikt?
Kā tu šobrīd izskaties? Vai tu regulāri kop sevi?
Ko tavs ārējais izskats saka par tevi?
Vai tu ēd veselīgi?
Vai tu izvēlies veselīgu pārtiku, un centies ēst veselīgi?
Kad bija pēdējā reize, kad pieņēmi jaunu pozitīvu ieradumu?
Vai tev ir parādi?
Vai tu kaut ko lasi katru dienu?
Vai tu vari pateikt ko tu darīsi rīt?
Pēc 1-10 skalas novērtē savu pašdisciplīnu.
Ja tu novērtēji sevi no 9 – 10, ko vēl tu varētu darīt?

Tāpat kā tu trenē dažādas muskuļu grupas trenežieru zālē, tāpat ir iespējams trenēt arī disciplīnu. Diētas disciplīnu, aktivitāšu disciplīnu, atkarību disciplīnu, disciplinētu miegu utt.
Ieteikums, atrast jomas, kuras tev ir visproblemātiskākās, uzlabojot tās, tu kļūsi spēcīgāks.
Ļoti labs piemērs ir katru rītu celties vienā laikā. Tas diezgan labi veidos disciplīnu un tev būs arī vairāk laika, kuru izmantot lietderīgi.

Nemēģinot cīnīties ar grūtībām, mēs nevirzamies uz priekšu. Cilvēkam ir jācīnās ar grūtībām, kā rezultātā ir iespējams attīstīt sevi, pilnveidoties.

Plašāks raksts angļu valodā

Komentēt

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Mainīt )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Mainīt )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Mainīt )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Mainīt )

Connecting to %s

%d bloggers like this: