Vai catar coquinho.

Kā cīnīties ar stresu?

Posted in Atpūta, Veselība by vivsne on Marts 28, 2008

Gandrīz visiem mums ikdienā gadās būt stresā- svarīga tikšanās, atbildīgi projekti, skola, eksāmeni un vel simtiem lietu.

Visus stresa faktorus par grūti uzskaitīt, turklāt katram cilvēkam ir sava robeža, pie kuras iestājas stress.

Galvenais sāc ar sevis vērošanu, noskaidro, kas tevi dzen stresā: iekšējie faktori, piemēram, atbildības sajūta, bailes no neveiksmes, neizdošanās, konkurence, jūtība pret citu viedokli ; ārējie faktori, piemēram, laika trūkums, finansiālie apstākļi, nepietiekama informācija, jauni uzdevumi.

Vajag izanalizēt ārējos faktorus, mēģinot saprast cik daudz darba tev ir pa spēkam. Ir izšķirošās situācijas, kurās jāsakoncentrē visi spēki un jāizdara viss iespējamais, taču ikdienā tu vari izdarīt tieši tik, cik vari. Nepārvērtē sevi un nešauti pašpārmetumos, ja nevari izdarīt visu. Būtiski ir atrast laiku plānošanai un izveidot tādu dienas plānu, lai zinātu, cik daudz darbu reāli var izdarīt. Nereti, protams, darbu ir reāli vairāk nekā laika, un tāpēc svarīgi ir nākamais posms- prioritāšu noteikšana, lai neiztērētu dārgo laiku nebūtiskām lietām, nepaspējot paveikt svarīgāko. Varbūt tas izklausās neticami, bet cilvēkam pietiek ar 10 minūtēm atpūtas. Tu vari uzlikt modinātāju un pagulēt, vai noklausīties savu mīļāko skaņdarbu. Tikai ievēro, lai šīs minūtes nepārvērstos stundā vai pusstundā, jo tad rezultātā, tas būs izniekots laiks.

Trīs ieteikumi cīņai ar stresu :

1.Izgulies!Ir zināmi gadījumi, kad cilvēkam pietiek ar pāris stundām miega, taču tas ir individuāli. Ja jūtu, ka guli par maz, neatļauj sev pasnaust stundiņu ilgāk, lai pēc tam skrietu uz darbu, bet aizej gulēt pusstundu ātrāk. Palasi, kādu grāmatu, paklausies mūziku, bet neiemiedz pie televizora- tā tev būs labāks miegs.

2.Kusties! Atrodiet sev patīkamāko un piemērotāko sporta veidu, un nodarbojies ar to regulāri. Sportojot ne tikai uzlabojas asinsrite un vielmaiņa, bet atpūšas arī prāts.

3.Domā, ko ēd! Ir daudzi cilvēki, kas stresu ‘’apēd’’, citiem saspringtās situācijās ēstgriba pazūd pavisam. Problēmas rodas abās situācijās, tāpēc labākais risinājums ir ēst bieži un nelielās porcijās. Ieteicamie produkti ir rieksti, dārzeņi, putnu gaļu, piens ,siers, spināti, banāni. Svarīgi ir lietot arī dažādus šķidrumus, vislabāk- ūdeni un dabīgo augļu sulas, nesaldinātu tēju.

Stress ir gandrīz neizbēgama problēma, bet ar šiem paņēmieniem mēs varam to mazināt vai pavisam iznīcināt sevī.

Viena atbilde

Subscribe to comments with RSS.

  1. […] Avots: vumi.wordpress.com […]


Komentēt

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Mainīt )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Mainīt )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Mainīt )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Mainīt )

Connecting to %s

%d bloggers like this: