Vai catar coquinho.

Dzīvot- tas nozīmē gaidīt izdevīgu brīdi, lai rīkotos. ( P. Koelju)

Posted in Disciplīna, Motivācija, Pašizaugsme, Veselība by Growthacker on Marts 28, 2008

Un tagad par veselību, pārpublicēju rakstu:



Rīts tauku ienaidnieks!


Nu ko
tumšie rīti jau ir aizmirsti, un tas nozīmē, ka pamosties tagad daudz
vieglāk. Un, ja reiz tā, tad kāpēc šīs agrās rīta stundas neizmantot
savas veselības un vingruma labā? Nu, piemēram, lai uzturētu sevi
fiziski labā formā. Izrādās, sportošana no rītiem tagad ir modē visā
Eiropā. Vai mēs sliktāki par citiem?

Skaidrojot to, kāpēc sportot vajadzētu tieši no rīta, nevis, piemēram, pēcpusdienā vai vakara pusē, fitnesa speciālisti saka
sports rīta agrumā palīdz ātri aizmirst par nogurumu un sparīgi uzsākt
dienu. Tas var būt gan izturības treniņš, gan vingrošanas programma.
Vislabāk, ja tās sastādīšanā piedalījies diplomēts speciālists, kurš
attiecīgo programmu sastādījis, vadoties no katra cilvēka fiziskās
sagatavotības un arī veselības stāvokļa. Turklāt svarīgi ir slodzi
nepārspīlēt. Kā apgalvo speciālisti
tāpēc rezultāti labāki nebūs, var gadīties gluži pretēji
rasties veselības sarežģījumi, kuru dēļ cilvēks var nobīties un turpmāk
vispār atteikties no fiziskās slodzes. Pat tādas, kas viņam ir gluži
piemērota.

Kā varam uzzināt medicīnas vortālā www.medicine.lv, pašlaik Eiropā modē tieši rīta izturības treniņi
staigāšana, skriešana, peldēšana vai riteņbraukšana. Tie iesilda un
stiprina elpošanas un asinsrites sistēmu, vienlaikus labi dedzinot
liekos taukus. Izrādās, ka tieši no rīta mūsu ķermenis ātrāk sāk
noārdīt tauku rezerves. Tomēr ļaudīm, kas ar rīta fizkultūras palīdzību
grib tuvoties ideālajai slaidajai līnijai, būtu jāieplāno tam pienācīgs
laiks. Nepietiks ar to, ja desmit minūtes pie atvērta loga vai balkona
izdarīsim dažus pietupienus, pagriezienus un palēcienus. Ja gribam, lai
no mūsu rīta vingrošanas pēc kāda laiciņa patiešām būtu redzams efekts
arī mūsu ķermeņa apmēros, treniņa ilgumam jāpārsniedz 30 minūtes
tikai tad tauku dedzināšanas process būs uzņēmis apgriezienus. Jā, un vēl
veicot rīta kardiotreniņu, sevi jānoslogo tādā mērā, lai saglabātos
vienmērīgs elpošanas ritms. Nekādā gadījumā nav vēlams nopūlēties tā,
lai pludo sviedri.

Tos, kas beidzot nolēmuši ķerties pie savas fiziskās formas uzlabošanas un riepas likvidēšanas
ar treniņa palīdzību, visbiežāk nomoka jautājums, cik bieži jāsporto,
lai no tā būtu efekts un vienlaikus nerastos pārslodze. Nav retums
gadījumu, kad izturības treniņu iesācējs ir pārliecināts
jo biežākas būs fiziskās aktivitātes, jo lielāks būs redzamais efekts. Izrādās
šāds uzskats ir maldīgs. Kā skaidro speciālisti, ķermenim vislabāk
piemērots būs izturības treniņš divas vai trīs priekšpusdienas nedēļā,
ar vienu pauzes dienu starp nodarbībām. Un, lai varētu netraucēti
skriet vai peldēt, pirms starta nav ieteicams daudz dzert
pietiek ar nedaudz ūdens vai glāzi apelsīnu sulas.

Principā pilnībā piekrītu. Protams, šo visu var darīt arī vakarā. Treniņi un fiziskā attīstība ir ļoti būtiski, tāpēc manuprāt ar vienu sporta veidu, piemēram skriešana ir par maz. Tāpēc zināmā mērā reklamēju moderno pieccīņu, kas cilvēku attīsta daudzpusēji.

http://www.kurzemes-vards.lv/?doc=41514

Principā vēl daži norādījumi, kas var palīdzēt uzsākt šādu režīmu.

1. Plānot. Ieplāno skriešanu, piecelies agrāk, pavingro. Nepieciešama pareiza plānošana, ja būs par maz miega, cilvēks nogurst pārāk daudz, tas mazinās produktivitāti pa dienu.

2. Veselīgi ēst, veselīga ēšana, vai diētas ir ļoti ļoti nepieciešamas, lai varētu vieglāk nodoties sportam.

3. Sastādīt treniņu grafiku. Ja būs pareizs grafiks, tas vedīs pie rezultātiem.

4. Nostādīt mērķi un vērot, analizēt progresu. Veikt kontroli.

5. Motivēt sevi, piemēram, par labi pavadītu treniņu nedēļu, palutināt sevi, aiziet uz masāžu, karsta vanna ar smaržīgajām svecēm un labu mūziku, pastaiga gar jūru, pikniks.

6. Pareizi treniņi nenāk par sliktu nekad. Tie tikai nostiprina fizisko attīstību, palielina izturību, imunitāti, attīsta ķermeni. Tas nav nekas slikts, tieši otrādi, tas ir pat ļoti ieteicams.

Ja vēl joprojām no rītiem nenodarbojies ar sportu, pēdējais laiks sākt. Būs gan možāka darba diena, gan brīvāks prāts. Vēlu veiksmi. (protams, ja treniņi vakarā, tad no rīta pietiks ar pāris vingrinājumiem)

Viena atbilde

Subscribe to comments with RSS.

  1. vivsne said, on Marts 28, 2008 at 11:33 pēcpusdienā

    Labs un ļoti rosinoš raksts😉 būs jāpamēģina pasportot no rīta varbūt man izdosies…


Komentēt

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Mainīt )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Mainīt )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Mainīt )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Mainīt )

Connecting to %s

%d bloggers like this: