Vai catar coquinho.

Kā nolikt eksāmenus bez gatavošanās tiem.

Posted in Mācības, Pašizaugsme by Growthacker on Marts 23, 2008

Dzīves laikā bieži jāliek visādi eksāmeni, ieskaites un tā tālāk. Parasti pirms eksāmeniem kaļam galvā, cenšamies iegaumēt materiālu. Bet vai tas ir nepieciešams? Ir iespējamas dažādas mācīšanās metodes, kuras ir iespējams apgūt un pilnveidot. Pēc šīs metodes, lai ļoti labi noliktu eksāmenu, nevajag daudz. Neilga gatavošanās un eksāmens nolikts ļoti labi. Protams, pats pagaidām neesmu mēģinājis šo metodi, kad izmēģināšu, ziņošu par rezultātiem.


Webs and boxes

Šī mācīšanās sistēma principā ir ļoti vienkārša.

Cilvēks, kurš mācas ķīmiju, visu ķīmijas vielu saliek smadzenēs mapē ķīmija. Tas ir, visu mācību vielu atstāj tikai pie ķīmijas. Piemēram fizikai vai literatūrai ar to nav ne mazākā sakara. Visa viņa iezubrītā viela glabājas vienā smadzeņu kastē.

Cilvēks kurš mācas pēc šīs metodes, visu informāciju sasaista. Piemēram ķīmiju ar literatūru, literatūru ar ekonomiku utt. Tātad cilvēks visu saliek kastēs, bet kastes ir saistītas. Šīs saites saista visu sistēmu, kā rezultātā, ja vajag matemātiku, tad varam pie matemātikas nonākt caur fiziku vai informātiku.

Eksāmena laikā, cilvēks, kurš mācās pēc parastās metodes, ja aizmirst kaut ko, nespēj nonākt pie vajadzīgā rezultāta. Viņš ir aizmirsis ķīmijas kastē kaut ko, un nav citu ceļu kā pie tā nonākt. Turpretim cilvēks kurš mācās pēc šīs metodes, ja arī ir aizmirsis, tad nonāk pie tā caur citu priekšmetu.

Labs piemērs: šī sistēma ir tas pats, kas internetā veidotas mājas lapas. Ja nebūtu hiperlinku, mums būtu jāatceras katras lapas adrese, un visu laiku jāraksta meklēšanas lodziņā adrese, ja aizmirstam, cita ceļa nav. Bet ja mēs izmantojam hiperlinkus, mēs atceramies piemēram citas lapas adresi, un nonākam vajadzīgajā lapā caur šo adresi.

Maksimalizē Holistiskās mācīšanās sistēmu.

Saprast šo sistēmu ir viena lieta, pielietot to praktiski otra. Vislabākais veids, ir sākt tieši tagad mācīties un pilnveidot šo sistēmu.

1) Jautāt jautājumus

Kad mācies kaut ko, tu veidot asociācijas vienkārši jautājot sev jautājumus. Kā šī informācijas ir saistīta ar tēmu ko mēs mācamies? Kā šī tēma ir saistīta ar lietām ko es esmu mācījies? Kā šī tēma ir saistīta ar citiem priekšmetiem, stāstiem un novērojumiem?

Jābūt radošam, jāskatās uz tēmu no dažādiem skatu, viedokļu punktiem, katrai idejai ko iemācies. Noskaidro ne tikai kāpēc lietas ir līdzīgas, bet arī kāpēc viņas ir līdzīgas? Kad šīs kļūs par ieradumu, mēs automātiski atcerēsimies informāciju, jo spēsim to atrast mūsu smadzenēs.

2) Iztēloties un zīmēt diagrammas.

Viens no labākajiem veidiem, kā praktizēt holistisko mācīšanos ir zīmēt diagrammas, kuras ir saistītas ar informāciju, ko mācies. Tas ir pat labāk nekā pierakstīt lekciju vai stundu kladē. Zīmējot bildi, šo mācību vielu piesaisti citām tēmām un lietām ko zini. Kad iepraktizēsies varēsi iztēloties šo pirms būsi jau uzzīmējis. Sāc praktizēties, eksperimentē.

3) Lieto metaforas.

Visu ko mācies, nekavējoties vajadzētu pārtulkot metaforā, kuru tu jau zini un saproti. Piemērs. Nikolo Makjavelli ‘’Princis’’ saprotot viņa rakstīto par piemēriem kā pārvaldīt valsti un kariem, var pielīdzināt priekšmetos, ko mācies, piemēram, biznesu un sociālās attiecības.

Vajag mēģināt atrast saiti ar visu piemēram sports ar matemātiku.

4) Jūti to

Viens no tehnikas veidiem ir just cauri idejām. Galvenā ideja ir tāda, ka lieto ko esi iemācījies saisti ne tikai ar bildi vai stāstu, bet arī ar emocijā. Tas noder ja vajag atcerēties kaut ko nozīmīgu un lielu daudzumu datu.

5) Kad doma ir saprasta, pakar to uz āķīša.

Jautājumiem, iztēlei, metaforām un jūtām vajadzētu nosegt apmēram 99% informācijas, ko tev vajag iemācīties. Šie ir visefektīvākie veidi, kā saglabāt to, ko esi iemācījies. Šīm saitēm vajadzētu strādāt jebkurā situācijā.

Netīri ceļi un platas šosejas

Šādai sistēmai vajadzētu strādāt. Izveidotie ceļi var būt dažādi. Būs stiprāki un ne tik stipri. Bet galvenos, vajag atcerēties, ir jāveido stiprus. Ja tiks izveidoti daudzi mazi celiņi, būs pagrūti.

Nē kalšanai galvā.

Ja šāda sistēma strādā un ir jūtami rezultāti, tad eksāmeniem vajadzētu gatavoties tikai tik daudz, lai atkārtotu pamatus. Ja pamati ir, tad visi pārējie ceļi arī ir turpat blakus. Šāda mācīšanās sistēma manuprāt ir ļoti efektīva. Protams var likties ka šī sistēma ir pārāk sarežģīta, tomēr tas ir daudz labāk, nekā zubrīties pēdējā vakarā pirms eksāmena. Praktizējoties šādai mācīšanās metodei, tu vari vairāk laika veltīt mācībām, nevis kalšanai galvā.

Turpmāk centīšos arī veidot rakstu par šīs metodes apguvi, un par to kā veiksies darbos, cik ilgā laikā šo apgūšu un vai ir tā vērts.

http://www.scotthyoung.com/blog/2007/03/25/how-to-ace-your-finals-without-studying/

2 Atbildes

Subscribe to comments with RSS.

  1. vivsne said, on Marts 23, 2008 at 10:22 pēcpusdienā

    Interesants ir šis piegājiens vajadzēs man arī pamēģināt varbūt izdodas.

  2. Bens Tenesons said, on Augusts 11, 2012 at 9:56 pēcpusdienā

    Par tiem iepriekšējo gadu variantiem – varu ieteikt interneta portālus, kurus izmantoju, mācoties vidusskolas eksāmeniem šogad, jo tajos bija pieejamas arī pagājušo gadu eksāmenu atbildes un skaidrojumi – uzdevumi.lv (gandrīz visu priekšmetu eksāmeni) un macibuvideo.lv (matemātikā)


Komentēt

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Mainīt )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Mainīt )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Mainīt )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Mainīt )

Connecting to %s

%d bloggers like this: